Preloader image

Customers about AER

Some of our customers have been experiencing AER products for decades.

Mr. Werner Schäl summarized his satisfaction in a forum post:

I am using the AER BD3 by Filip Keller for 4 years now. I’ve never used a speaker for such a long period of time. The reason is simple: I am always pleased to listen to these speakers. My electronic gear changes quite often for my system is improving by the time. The loudspeakers are able to reproduce anything that is fed to them. At the beginning I had some problems with “crisp” highs, but this was was definitely caused by wrong electronics and cables for the use of these loudspeakers.
I’ve been compulsively into this hobby for 30 years now. Of course, I will never be able to enjoy all the products available, but almost everything I’ve heard yet (at high-end trade fairs, in private, at showrooms) I estimated far worse compared to my listening experience at home. And there, the Keller-drivers have the hugest part in it.

Of course this is not yet perfect, but expanding and testing makes the whole hobby so interesting to me. Also, I’ve already heard a Visaton B200 in different cases, but I think it didn’t sound as fresh and open and clean in the heights as the BD3 chassis.

When hifi-driven people listen to these speakers, so far everyone has been enthusiastic about them. Of course, they are expensive, but as a reward one finds a lot of work, a lot of development work and experience in the chassis. If I calculate what I might have spent on speakers in the last few years, my choice was reasonably priced after all.”

 

We would like to thank Mr. Werner Schäl for his kind contribution.

Kunden über AER

Einige unserer Kunden erleben schon seit Jahrzehnten AER Produkte. Ein Forumsbeitrag von Herrn Werner Schäl bringt es auf den Punkt:

“Ich habe die AER BD3 von Filip Keller jetzt schon seit gut 4 Jahren. So lange hatte ich noch nie einen Lautsprecher. Der Grund ist, weil es mich immer wieder erfreut diese Lautsprecher zu hören. Die Elektronik wechselt öfter bei mir und meine Anlage wird immer besser. Die Lautsprecher können alles wiedergeben was vorne reinkommt. Am Anfang hatte ich auch Probleme mit “scharfen” Höhen, lag aber definitiv an der falschen Elektronik und auch Kabeln für diese Lautsprecher.
Seit 30 Jahren beschäftige ich mich schon mit diesem Hobby. Ich werde natürlich nie alle Produkte hören können, aber fast alles was ich gehört habe ( High End Messen, privat, Showrooms), fand ich schlechter zum größten Teil sogar deutlich schlechter als das, was ich bei mir zu Hause höre. Und da haben die Keller-Treiber den größten Anteil daran.
Klar ist das auch noch nicht perfekt, aber das Erweitern und Testen macht das ganze Hobby ja so interessant. Auch habe ich schon einen Visaton B200 in verschiedenen Gehäusen gehört, aber ich fand er klang lange nicht so frisch und frei und sauber in den Höhen wie die BD3-Chassis.
Auch wenn sich Hifi-Freunde oder Bekannte die Lautsprecher anhören, ist bis jetzt jeder begeistert gewesen. Natürlich kosten Sie eine Menge Geld, aber es steckt auch viel Arbeit und eine Menge Entwicklung und Erfahrung in den Chassis. Und wenn ich hochrechne, was ich in den letzten Jahren sonst vielleicht an Lautsprechern ausgegeben hätte, ist es vielleicht schon wieder günstig.”

Wir danken Herrn Werner Schäl für die Freigabe seines Beitrags.